pátek 23. května 2014

Vsadil jsem na nejhoršího zákazníka

Zhruba v listopadu jsme měli tolik práce, že jsem jeden den jel z práce se na chvíli vyspat domů v 7 ráno. Nepracovalo se tak 3 hodiny z celého dne. Nabírali jsme nové zaměstnance, ale do toho i nové stálé zakázky. Měli jsme ale i jednoho zákazníka z Británie, který měl úplně jiné nároky a my jej nedokázali najednou zpracovávat. Byl v tom potenciál, ale jeho způsobem to bylo podáno tak, že když na mne řval v těch sedm ráno, co jsem jel domů, tak jsem zastavil, sdělil mu jinou konkurenční firmu, aby se na ni obrátil a omluvil se mu s tím, ať nové zásilky už neposílá. Tohle jsem udělal v životě málokdy a vždy jsem si říkal, že určitě dělám chybu a porušuju všechna pravidla, jenže když nespíte třeba 30 hodin, tak už řeknete vše tak jak to cítíte. A i vyspalý bych to neřekl asi jinak. Zákazník pak volal ještě v neděli v poledne a když se nemohl dovolat na firemní telefon, napsal na facebookové fórum s několika miliony uživateli, že jsme mu ztratili 30 zásilek. Problém byl tehdy v tom, že chyby byly na obou stranách. U nás, že jsme se pustili do něčeho nového a vše jsem nastavil moc na důvěře. Tohle nás dost vyučilo. Zásilky se nakonec našly, zákazníka jsme už předtím stejně odškodnili, i po tom, co se všechny vrátily, jsme mu ale neřekli o peníze, které jsme mu poslali. Měl jsem s tím tehdy dost vnitřní problém, ale překousnul jsem to. Změnili jsme systém, ale stejně to bylo dost práce navíc. Před 14 dny mi psal, že o nás řekl nějaké své spřátelené firmě a poslal pětinásobné mnoství zásilek. Sem tam od něj přišel e-mail s jednou větou, jestli vůbec někdy se sebou začneme něco dělat, že ten systém je strašný. Ten člověk se vůbec nechtěl přizpůsobit všem ostatním. Měl jako jediný svůj zvláštní režim a my při pár jeho zásilkách jsme na inovaci neměli ani chuť. Když už jsem minulý týden našel řešení, napsal mu, tak byl nadšený a já též. Když došlo na realizaci, tak nám sdělil, že tohle on dělat nebude. Mne to vytočilo tak, že jsem dal dohromady nějaká data, zavolal mu, ať nám je pošle a modlil se, abychom to zvládli naprogramovat. Dnes jsme vše odladili a hodinová práce se stala minutovou a zároveň jsme našli velký potenciál, co dokážeme nyní nabídnout. K tomu jsme od něho dostali zakázky ve Francii a okolních zemí. Ať už to tedy bylo jakkoliv strašné, tak jsem mu de facto vděčný. Vlastně veškeré velké nebo i největší zakázky jsme získali až po výměně názorů, kdy si každá strana myslela, že ten druhý je podvodník nebo někdo absolutně nevhodný pro spolupráci.

0 komentářů:

Okomentovat