úterý 14. května 2013

Vypjaté situace se zákazníky

Dodavatelé mi občas vyprávějí zážitky s firemními zákazníky a třeba u těch v ČR mi je jich někdy dost líto, že tomu zákazníkovi musejí odsouhlasit různé i potupné dodatky ke smlouvě. Opravdu až za hranice nějaké morálky. V dopravě se sem tam řeší i pěsti řidičů s majiteli firem. Měli jsme také zákazníky, kteří se nechovali dobře, šlo většinou o podvody, v některých případech jsem jim už novou objednávku automaticky zamítl, telefonicky se jim omluvil, že to nezvládneme a aby se obrátili na konkurenci. Tohle ale obchodní zástupce udělat nemůže, takže asi proto mají občas i můj obdiv. Větší zakázky také nedostaneme jen tak zadarmo, jednu takovou jsem kdysi už odepsal. Strávil jsem s tím zákazníkem hodně času, ale dal jsem si ještě jednou práci mu vysvětlit, že ve finále jsem pro něj dané podmínky nabídl proto, že je takto nabízím všem významným zákazníkům. Nemáme žádné rozdělení na významné a nevýznamné zákazníky, se všemi jednáme stejně. Příští týden si vše rozmyslel a objednal u nás logistiku ve dvojnásobném množství.

0 komentářů:

Okomentovat