úterý 26. června 2012

Faktury a elektronický podpis

V Německu se elektronické podpisy u faktur zasílaných přes e-mail zrušili v roce 2011 kvůli vysoké administrativní zátěži. Řeším teď situaci, jestli faktura, kterou si uživatel stahuje z webu pod svým heslem, musí mít v ČR elektronický podpis, nebo nemusí, když by byl v e-mailu např. jen odkaz. Máte někdo nějaké tipy? Nyní podepisujeme kromě německých faktur všechny, ale chci to nějak unifikovat vše do jednoho řešení.

Ještě taková perlička na závěr: elektronický podpis je v Německu zdarma a získat jej je velmi jednoduché, platný je 3 roky. Nikam chodit nemusíte, přijde Vám vše domů. Správu zajišťují finanční úřady, systém datových schránek je velmi zjednodušený, spousta věcí jako předpřihláška k DPH se dá posílat elektronicky jen tak bez podpisu bez datové schránky, vlastně to dělá účetní software sám.

0 komentářů:

Okomentovat