úterý 27. března 2012

Obrat až na prvním místě

Všimli jste si, jak spousta lidí řeší jen obrat? Myslím, že toto měřítko zdraví firmy je absolutně k ničemu. Třeba minulý rok jsme vygenerovali první menší zisk a já byl úplně strašně nadšený! :) Kdo si to nikdy nezkusil, tak by nad tím asi jen mávl rukou. Kolem mne je několik dodavatelů, kteří řeší hlavně jen obrat. Pohybuju se v dopravě už nějaký čas a vždy se dívám kolem sebe, jak kdo kterou firmu vede. Spousta z nich na mne ze začátku koukali jen tak s opovržením, že nemám obrovitý obrat, neberu zakázky, kterých je všude kolem spousta. Ano, bylo. Jenže jsem měl takový strach se jich jen dotknout, že jsem vždy o ně raději přišel. Měl jsem nějaký model, který nebyl 100% jistý, ale věděl jsem, že nepůjdu do šíleného risku. Všechno myšlení zúčastněných se snažím promítat  do nějaké zlaté střední cesty. Dopravci chtějí obrat zásilek, který mají a stále roste. Obrat financí u nich však absolutně nesleduju. Vezměte si, že jsme dostali např. třetinové slevy na přepravné a najednou Vám ze dne na den klesne obrat o třetinu, katastrofa. Řekl bych, že podstatnější je sledování zisku, cashflow a toho, že firma dokáže platit vše, co má. A že nám roste zisk je přeci to hlavní grow! Paradoxně ty firmy, které se stále ptají na obrat, tak jsou ve velmi špatných situacích, některé z nich už nejsou vůbec. Oni nesledují malé firmy, které mají spokojené zákazníky a fungují. První parametr je vždy: OBRAT. V Liberci mám známého, který mne jednou vzal k sobě do firmy. Říkal mi tehdy, že se jich vždy noví zákazníci ptají na obrat. On je hodně svérazný a je schopen na jednání přijít v Crocskách a bermudách. Jenže jejich firma je v zisku. Druhý člověk, se kterým jsem ve fabrice byl, se jej tehdy ptal, co je pro něj minimální množství, aby se jim zakázka vyplatila. Podíval se na něho a řekl, že každá zakázka se jim vyplatí, žádné minimální množství není. Nepracují na obrat, ale na zisk.

0 komentářů:

Okomentovat