Nevím, proč, ale za posledních pár let jsem mluvil s pár osobami, které vystupují velmi slušně, distingovaně, firma má naprosto perfektní "zdraví", ale občas mi něco říká, že je dobré jít do hloubky a ještě se podívat na pár věcí, než si plácneme. Třeba se podívám po roce zpět a zjistím, že daná firma zkrachovala, zmizela, je v insolvenci apod. Možná to zní dost hrozně a mne to vážně někdy mrzí, že možná až paranoidně lustrujeme obchodní partnery, jenže už to beru jako automatický proces, který k naší práci patří.
Prověřování bonity je jedna věc, ale způsob vystupování a řešení problémů je věc druhá. Většinou spolu dost úzce souvisí, ale shrnu to asi následovně, co mi přijde, že alespoň u mne funguje jak podle vzorce.
- Když je někdo na druhé straně telefonu, kdo Vám nadměrně moc chválí firmu ještě před první, druhou i třetí objednávkou, buďte na pozoru. Většinou je někde nějaký problém a nemusí to být na Vaší straně. Osobně si nejvíce rozumím se zákazníky, kteří mi napíšou, co děláme špatně a nebo že něčemu nerozumí nebo co by zlepšili.
- Když někdo má vážně velké problémy s cenou, která je na pokraji úhrady přímých nákladů, počítejte s tím, že bude mít problém i při placení.
- Jestli má někdo problém s úhradou předem, většinou neobchoduje se zahraničím, kde je tento mezinárodní způsob platby naprosto běžný. Každopádně vaše služba musí být lepší v něčem před konkurencí, aby zákazník nevzal nabídku jiného důvěřivého dodavatele.
Myslím si, že je nejhorším krokem odůvodnění obchodu bez záruky s vysokým rizikem to, že je to tak přeci běžné... A jestli budete váhat, přesvědčí vás odběratel. Tohle je podle mne vážně cesta do pekel, kde už vedení firmy úplně sejde z cesty a firma (majitel) naprosto ztratí duši.
0 komentářů:
Okomentovat