středa 15. prosince 2010

Přeprava z eBay aneb spolupráce s normálními lidmi

Poslední dobou si naši zákazníci objednávají přepravu těžkých věcí na paletách, které si třeba vydražili na eBay.de apod. Docela dost tomu fandím, i když hodně dopravců je z toho rozpačitá, ale pomalu zjišťuji, co je dobré (resp. nutné) lidem říct předem a ono to funguje. Asi před rokem jsme takovouto jednu přepravu uskutečňovali poprvé z Německa. Jednalo se o klavír. Jak denně pracujeme s firmami, kde je většinou vše připraveno na rampě, nebo se nakládá vysokozdvižným vozíkem, tak jsem nějak počítal s tím, že bude připraveno vše i tentokrát. Nebylo. Odesílatel myslel, že řidič si piano vystěhuje z třetího patra a zabalí pro přepravu. Tehdy jsem si řekl, že to byla de facto i moje vina, když jsem postup pořádně nezvýraznil v našem systému při objednání. Od té doby jsme nastavili systém tak, aby k podobným situacím docházelo pokud možno co nejméně.

Zjišťuji, že částečné tajemství úspěchu není v obsloužení firmy, která denně objednává stovky přeprav, ale začít pracovat s normálními lidmi, kteří u vás objednají jednu zásilku za rok a jsou štastni, že si sami dokázali objednat dopravu ze zahraničí. Tito lidé si totiž nediktují podmínky, splatnosti, apod. a ve finále je s nimi vážně perfektní spolupráce. Odměnou je často už jen fakt, že víte, že jste jim pomohli, ušetřili, nepeskovali je... Jen to vysvětlení a nastavení procesu předem je strašně důležité.

0 komentářů:

Okomentovat