čtvrtek 30. prosince 2010

Agregátor slev Skrz.cz - zpoplatnění slevových serverů



Zdroj: Pixmac.cz
Abych přímo navázal na předchozí článek, napíšu něco o monetizaci "RSS parseru / víkendovky", jak někteří z oblibou nazývají agregátory slev. Ano, dá se to naprogramovat za víkend, a první verze Skrz.cz je toho důkazem, ale bez dalšího vývoje a vylepšování, na základě postřehů vlastních a požadavků návštěvníků, to daleko nedotáhnete. Tímto potvrzuji i tento Johnův článek, který doporučuji vytisknout a každý týden přečíst ;)

První a logická monetizace byl Partnerský/Doporučující program, který spustilo několik slevových serverů (Slevomat.cz, Vykupto.cz, Zapakatel.cz, ...). Několik dalších dnů a týdnů, kdy jsem užasle zíral na křivku v Google Analytics, rostoucí provize za prodeje kupónů a rostoucí počet slevových serverů bez Affiliate programu, mi bylo jasné, že ti, co platí, brzy nebudou chtít být vedle slevových serverů, které se vezou zadarmo. To mi rychle potvrdilo několik slevových serverů a tak nebylo zbytí, než vymyslet jiný způsob zpoplatnění.

Zhruba v té době (říjen) mě kontaktovala česká affiliate síť eHub.cz, že by ráda seskupila všechny slevové servery a já bych tak mohl monetizovat více serverů. Po několika dnech mě ale kontaktoval agregátor slev Slevín.cz s nápadem vytvořit si vlastní Affiliate síť, a jelikož jsme byli na stejné lodi a sedli jsme si i "jako lidi", byl plán na následující 2 týdny jasný - naprogramovat jednoduchou a funkční aplikaci pro monetizaci všech slevových serverů. Se systémem eHub.cz jsme se nakonec udobřili a poděkovali jsme, že nás vlastně "dali dohromady" ;) Nyní má eHub.cz ve svém systému cca 18 slevových serverů, což vůbec není špatné.

Funkčnost tohoto systému jsme vymysleli během několika dnů - přihlašování pro více než 100 slevových serverů, platba za proklik a procento z provize. Omáčka okolo se skládala z nápovědy k systému, jednoduchých exportů konverzí a prokliků, možnost nastavení ceny za klik a procent z provize, trackovací HTML kód pro sledování konverzí.

Během 2 týdnů byla k dispozici základní verze a během dalších 2 jsme systém spustili do ostrého provozu (15. 11.). Reakce na sebe nenechaly dlouho čekat. Několik menších serverů se zapojilo do akce "bojkotujte Skrz.cz a Slevin.cz", ale i některé z těchto serverů se v prosinci začaly zapojovat do našeho systému ;) Situace se totiž otočila a při současném počtu slevových serverů je to tak, že agregátor další slevové servery nepotřebuje (máme na stránce 400 až 500 nabídek), ale slevové servery potřebují být na agregátorech. A to je momentálně největší výhoda agregátorů.

V systému máme několik vymožeností, na které jsme celkem pyšní ;)

1) Dobíjení kreditu dopředu - nečekáme na faktury po splatnosti, nemusíme každý měsíc počítat kolik kdo utratil. Kdo nemá kredit, ten se nezobrazuje. Dobíjel jsem kredit i v jednu hodinu ráno ;)

2) Řazení slev dle interního algoritmu - v něm hraje roli nastavená cena za proklik, procento z nákupu, počet prokliků na nabídku a další. Ideální možnost pro slevové servery, jak dostat svou akci nahoru. Základní podmínky jsou 0,25 Kč / klik + 3% z transakce. Tuto možnost mají pouze servery zapojené v našem systému.

3) Další článek si nechám asi na nový rok, potřeboval bych se zase rozepsat (i osobní blog), neb mi to chybí, ale moje vrozená lenost/prokrastinace bývá silnější ;)

Mějte veselý Silvestr a do nového roku přeju hodně "šťastných" nápadů a nepromarněných šancí začít nebo rozvinout vlastní projekt.

0 komentářů:

Okomentovat