Když jsem začínal podnikat, na všechno jsem šel až moc rychle. Respektive jsem očekával rychlé reakce dodavatelů a všech zúčastněných. Neměl jsem moc praxi a zjistil jsem po čase, že tento způsob moc v ČR nefunguje. Většinou to tak bylo.
Dnes jsem poskládal poslední díl skládanky služby pro zasílání zásilek z Německa. Potřeboval jsem hodně odlišnou nabídku a instrukce, jakým způsobem spojit náš systém se systémem dopravce. Do e-mailu mi pořád nic nepřišlo, takže jsem už začal pátrat, kde slíbené podmínky jsou. Zúčastněným stranám hodně důvěřuji a ten někdo na druhé straně většinou vždy pozná, že o slíbené informace hodně stojím. Když bych polevil, je dost pravděpodobné, že druhá strana to vycítí a poleví též.
Takto jsem např. loni urgoval prodloužení pojistky u Kooperativy, na kterou "čekám" dodnes. Nakonec mi nabídla lepší spolupráci Česká pojišťovna. S Českou pojišťovnou to je ale na druhou stranu kapitola taktéž sama o sobě, než jsme nastavili podmínky, které zpočátku nebyly pro naše zákazníky zrovna ideální. Po dvou letech mých neodbytných e-mailů a dotazů mne pozvalo dokonce samotné vedení pojišťovny, aby se mnou probrali mé požadavky, které byly splněny zcela nad mé očekávání.
Vůbec nevím, jak bych nazval tento způsob chození za svým cílem, ale když se ohlédnu, vždy se pousměju a vím, že je spokojenost na obou stranách a mám dobrý pocit.
2 komentářů:
Já bych to viděl tak, že se zde jedná o určitou asimetrii trhu. Někdo prostě dělá stejný věci trochu jinak a dosahuje naprosto lepších výsledků.
Já už jsem měl taky na "koberečku" obchodního ředitele od našeho dodavatele služeb. Je to celkem velká firma, ale když jsem jim vysvětli o co nám jde, o společnou prosperitu (a ne o to, abych jim nadával a honil si ego), věci začali šlapat mnohem lépe.
Michal
Velké společnosti jsou tak trošku jako státní správa a žijí si ve vlastním a z jejich pohledu zcela dokonalém světě a je jen na naších schopnostech je přesvědčit, že to mu tak není:-)
Okomentovat